سه‌شنبه ۱۳۹۳/۱۰/۱۶

فدايي‌فر،مديرمنطقه يک شهرداري قزوين خبر داد؛

برخورد قانوني شهرداري قزوين با عوامل سد معبر

دستفروشان و دوره گردهايي که با سد معبر نسبت به تضييع حقوق شهر و شهروندان اقدام کنند، با آنان برخورد قانوني خواهد شد.


 کيومرث فدائي فر، مدير منطقه يک شهرداري قزوين گفت: دستفروشان و دوره گردهايي که با سد معبر نسبت به تضييع حقوق شهر و شهروندان اقدام کنند، خود را در حصار قانون و ماموران شهرداري گرفتار خواهند ديد.
 
به گزارش روابط عمومي منطقه يک شهرداري قزوين؛ کيومرث فدايي فر افزود: دستفروشي موجب تخريب چهره شهر مي شود و تهديدي براي سلامت جسمي و بهداشت رواني شهروندان نيز به شمار مي رود که قانون به صراحت بر مقابله و برخورد با آن تاکيد داشته و شهرداري‌ها را عامل اجراي قانون معرفي کرده است.
 
وي با تاکيد بر اينکه ساماندهي دستفروشان نيازمند فرهنگ سازي و اشاعه آموزش‌هاي شهروندي است تصريح کرد: چنانچه شهروندان به جاي خريد از دوره گردها و دستفروش ها، کالاها و اقلام مورد نيازشان را از مراکز مجاز و داراي پروانه خريداري کنند، علاوه بر تقويت اشتغالزايي و کمک به سالم سازي فضاي اقتصادي کشور، عرصه را بر کساني که نسبت به توزيع کالاهاي غيربهداشتي و بعضا غيرمجاز اقدام مي کنند، نيز تنگ تر مي کنند.
 
وي، با تاکيد بر اينکه نبايد نسبت به پديده دستفروشي با ترحم نگريست و از تاثير منفي آن بر روح و روان شهروندان بي تفاوت گذشت، ساماندهي آنان در بازارچه هاي محله اي و اجاره غرفه با قيمت مناسب به فعالان اين عرصه را بهترين راهکار براي ريشه کني معضل دست فروشي ارزيابي کرد.
 
مديرمنطقه يک شهرداري قزوين اظهار کرد: با توجه به اينکه فضاي مورد استفاده دستفروشان يک محيط عمومي است، استفاده از اين محيط تجاوز به حقوق شهروندي محسوب مي شود و تمامي شهروندان به خصوص مغازه داران حقوقي دارند که بايد طبق قانون به آنان احترام گذاشته شود.
 
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط