پنجشنبه ۱۳۹۳/۱۰/۰۴

فدايي فر، مدير منطقه يک شهرداري قزوين خبر داد؛

احداث 2 بوستان در جنوب شهر قزوين در سال 94

احداث 2 بوستان در شمال خيابان شهيد انصاري و در خيابان منتظري جديد و افزايش سرانه فضاي سبز در محدوده امامزاده سلطان سيد محمد(ع) در برنامه کاري سال 94 شهرداري قزوين قرار دارد.

کيومرث فدايي‌فر، مدير منطقه يک شهرداري قزوين گفت:احداث 2 بوستان در شمال خيابان شهيد انصاري و در خيابان منتظري جديد و افزايش سرانه فضاي سبز در محدوده امامزاده سلطان سيد محمد(ع) در برنامه کاري سال 94 شهرداري قزوين قرار دارد.

به گزارش روابط عمومي منطقه يک شهرداري قزوين؛ کيومرث فدايي‌فر در هشتمين ديدار مردمي استاندار قزوين و جمعي از مديران ارشد استاني و شهري در امامزاده سلطان سيد محمد(ع) افزود: اگر شبکه فرسوده آب و فاضلاب در اين منطقه اصلاح شود شهرداري حاضر است نسبت به جمع آوري سنگ فرش و آسفالت محدوده امامزاده سلطان سيد محمد(ع) اقدام کند.
 
به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري قزوين؛ مرتضي روزبه، استاندار قزوين در اين ديدار گفت: اصالت و ريشه فرهنگي و تاريخي محله هاي قديمي قزوين بايد مورد توجه مسئولين باشد و محور توسعه استان در بافت تاريخي با محوريت امامزادگان است.
 
وي افزود: اين امامزاده بزرگوار داراي هويتي معتبر و بقعه آن يکي از مراکز مهم شهر قزوين در دوره انقلاب اسلامي است.
 
استاندار قزوين ادامه داد: بقعه سلطان سيد محمد(ع) قزوين از ديرباز پايگاهي براي اجراي فعاليت‌هاي فرهنگي و مذهبي روشنگرانه محسوب مي‌شود به طوري که نقش تعيين کننده آن در مبارزات سياسي مردم قزوين عليه رژيم شاهنشاهي انکارناپذير است.
 
استاندار قزوين اصالت اين بقعه مبارک و همچنين محله هاي اطراف آن را حاصل تلاش‌هاي فراوان در سال‌هاي مديد دانست و افزود: حفاظت از هويت سلطان سيد محمد(ع) بر همگان فرض است و نبايد اجازه داد عوامل اجتماعي و امنيتي چنين پايگاه ارزنده و ريشه‌دار فرهنگي را خدشه‌دار کنند.
 
روزبه در خاتمه سخنان خود بر استفاده حداکثري از ظرفيت‌هاي امامزاده سلطان سيد محمد(ع) قزوين تأکيد و خاطرنشان کرد: لازمه رونق و ساماندهي امامزادگان حرکت‌هايي پويا و نوين است.
 
وي در ادامه با بيان اين مطلب که توسعه امام زاده ها يک کار ديني و فرهنگي است و بايد جدي گرفته شود، ادامه داد: محور توسعه در بافت تاريخي قزوين با امامزادگان واجب التعظيم است.
 
گفتني است؛ نامگذاري برخي کوچه‌هاي بي‌نام، ساماندهي بقعه سلطان سيد محمد(ع) و همچنين بناهاي تاريخي سردار با همکاري شهرداري و آسفالت، بهسازي و تامين روشنايي کوچه ها و معابر محله از مصوبات اين ديدار مردمي بود.
 
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط