11/13/2014

فدايي فر، مديرمنطقه يک شهرداري قزوين خبرداد:

کاهش 75درصدي پروانه ساختماني در نيمه نخست سال93 در منطقه يک قزوين

صدور پروانه ساختماني در نيمه نخست امسال در منطقه يک شهرداري قزوين75درصد کاهش داشته است.


مديرمنطقه يک شهرداري قزوين گفت: صدور پروانه ساختماني در نيمه نخست امسال در منطقه يک شهرداري قزوين75درصد کاهش داشته است.
به گزارش روابط عمومي منطقه يک شهرداري قزوين؛ کيومرث فدايي فر افزود:تعداد پروانه هاي ساختماني در نيمه نخست امسال57 مورد بود و اين در حالي است که تعداد صدور پروانه هاي ساختماني در مدت مشابه سال گذشته254مورد بوده است.
وي با اشاره به اين که تعداد صدور پروانه هاي ساختماني در نيمه نخست امسال در مدت مشابه سال گذشته75درصد کاهش داشته است اظهار کرد: با توجه به اين که بيشتر محدوده منطقه يک شهرداري قزوين در بافت فرسوده قرار دارد به نظر مي رسد بايد تسهيلات تشويقي بيشتري براي رونق ساخت وساز به شهروندان اختصاص يابد.
مدير منطقه يک شهرداري قزوين تصريح کرد: توقف تسهيلات بانکي در بخش مسکن در نيمه نخست امسال از جمله دلايلي است که باعث رونق ساخت وساز شده است.
فدايي فر ادامه داد: با توجه به اين که بيشتر ساکنين منطقه يک شهرداري قزوين از اقشار کم درآمد جامعه مي باشند بدون کمک وحمايت دولت وارگان هاي دولتي نمي توانند املاک خود را احيا وبازسازي کنند.
وي اضافه کرد: توقف تسهيلات باعث شده است که شهروندان تمايلي به احيا وبازسازي املاک خود نداشته باشند.
مديرمنطقه يک شهرداري قزوين عدم اختصاص وام به پلاک هاي بر خيابان هاي اصلي از ديگر دلايل کاهش ساخت وساز مي باشد اذعان کرد: با توجه به اين که اين پلاک ها داراي کاربري تجاري مي باشند براي مالکين ارزش افزوده ايجاد مي کند که بايد با اختصاص تسهيلات به آنان، خود مالکان را ترغيب کرد تا نسبت به احيا وبازسازي ملک خود اقدام کنند.
فدايي فر با بيان اين که بيشترين مشکل در حوزه شهرسازي مربوط به پلاک هاي بر خيابان هاي اصلي مي باشد خاطرنشان کرد: تا زماني که اين پلاک ها بازسازي نشوند عقب نشيني نيز صورت نمي گيرد.
وي انطباق بافت فرسوده و تاريخي را از ديگر دلايل کاهش رونق ساخت وساز دانست و خاطرنشان کرد: همه اين عوامل باعث شده است تا شاهد رونق ساخت وساز و کاهش صدور پروانه ساختماني در منطقه يک شهرداري قزوين در نيمه نخست امسال باشيم.
مدير منطقه يک شهرداري قزوين يادآور شد: بايد با ارايه راهکارهاي تشويقي ومشوق هاي لازم گام هاي مثبتي براي رونق ساخت وساز برداشته شود.
پايان پيام

 

related images