جمعه ۱۳۹۰/۰۶/۲۵

هنرور، مشاور عمراني شهردار قزوين:

از 25 شهريور تا 10 مهر حفاري ها در قزوين متوقف مي شود

جلسه کميسيون هماهنگي امور اجرايي شهر قزوين با حضور نماينده شوراي شهر و نمايندگان سازمان هاي خدمات رسان برگزار شد.

 

پيام شهر-عيلرضا هنرور، مشاور عمراني شهردار و مدير هماهنگي امور اجرايي شهر قزوين در اين جلسه گفت: حوزه ي مديريت حفاري از ارديبهشت ماه به عنوان مديريت هماهنگي حوزه ي اجرايي آغاز به كار كردکه راه اندازي بانک اطلاعاتي حوزه ي اجرايي شهر بخشي از آن است.
هنرور اعلام کرد: دبيرخانه ي کميسيون در مجموع 27 مورد فعاليت داشته که همگي در راستاي هماهنگي و برنامه ريزي پروژه ها بوده است.
وي تصريح کرد: بانک اطلاعاتي امور اجرايي در حال جمع آوري نقشه هاي تأسيسات زيرزميني سطح شهر از دستگاه هاي خدمات رسان شهري است.اين بانک اطلاعاتي، قبل از صدور مجوز حفاري، نقشه ي آن را دريافت مي کند تا اطلاعات مربوط به تأسيسات را در اختيار دستگاه متقاضي قرار دهد. از ديگر کارهاي بانک اطلاعاتي، پي گيري ايجاد تونل مشترک تأسيساتي است که سازمان ها بايد نمايندگان خود را معرفي تا براي امکان سنجي اين تونل مشترک تصميم گيري شود.
 محمد خورشيدي، نماينده ي شوراي اسلامي شهر قزوين نيز در اين نشست خواستار تسريع مرمت و بازسازي پس از حفاري هاي اضطراري شد و گفت : بهتر است در حفاري ها دقت و مراقبت بيشتري از ريشه درختان و فضاي سبز موجود شود.
فرامرزصادقي، مدير منطقه ي يک شهرداري قزوين نيز با اشاره به عدم همكاري سازمان ها در حفاري هاي اضطراري مربوط به شهرداري گفت: متاسفانه سازمان ها در خصوص حفاري هاي اضطراري با طرح اين موضوع که بدون پرداخت هزينه کار را انجام نمي دهيم انجام کار را به تعويق مي اندازند.
ناصرگنجي، مدير منطقه سه، طرف صحبت خود را سازمان مخابرات قرار داد و گفت: پروژه اي که مسيرش از محوطه ي دانشگاه آزاد اسلامي مي گذرد بهتر است از مسير ديگري صورت گيرد تا از تخريب دانشگاه جلوگيري شود و همچنين مجوز مسير هاي طولاني که توسط کميسيون مطرح مي شود بهتر است مرحله به مرحله انجام مي گيرد تا هم دستگاه ها کنترل بهتري داشته باشند و هم شهروندان از آرامش بيشتري برخوردار شوند.
لامعي نماينده آب و فاضلاب استان قزوين اظهار کرد: در حال حاضر درآمد شرکت آب و فاضلاب معمولا كمتر از هزينه ها مي باشد بنابراين سرعت انجام پرو‍ژه ها کند شده است. همچنين قوانين سال جاري با سال 89  متفاوت بوده و شرايطي كه براي استفاده از پيمانکاران براي سازمان ها مطرح كرده ايد، محدوديت هايي را در به كارگيري پيمانكاران مجرب براي ما ايجاد كرده است.
نماينده شركت آب و فاضلاب استان قزوين ابراز کرد: امسال اکثر پروژه هاي قابل بهره بردارياين مجموعه در منطقه ي دو مي باشد که به علت تأسيسات زير زميني فراوان ودر كنار آن طولاني بودن مسير ايجاد تاسيسات اين شركت كه گاه  به طول 500 تا 800 متر مي رسد، کار براي ما سخت تر شده است.
لامعي اعلام کرد: در خيابان مولوي پروژه هاي آب به پايان رسيده و طرح فاضلاب در مرحله اقدام است. همچنين فاضلاب هادي آباد در حال انجام مي باشد و 90 درصد پروژه هاي آب و فاضلاب منطقه ي دو نيز تا پايان سال اجرايي مي شود.
وي گفت: در سال 89 به دليل نبود اعتبارات و عدم همکاري شرکت هاي سازنده ي لوله 20 تا 30 درصد پروژه ها به تعويق افتاد.
در پايان، هنرور به جمع بندي موضوعات مطرح شده پرداخت و گفت: در مجوز حفاري ها مدت اجراي پروژه، تاريخ، شيفت کاري و حضور نمايندگان بر روي طرح حتما مورد توجه دستگاه هاي خدمات رسان باشد.
مدير هماهنگي امور اجرايي اعلام کرد: از تاريخ 25 شهريور تا 10 مهر ماه سال جاري به مدت 15 روز بايد پروژه هاي در حال اجرا در معابر منتهي به مدارس که ايجاد ترافيک مي کنند، سريعا انجام و حفاري ها به سرعت مرمت و بازسازي گردد.
وي در ادامه گفت: بهره گيري از مشاور و تجهيزات براي مشخص شدن محل تاسيسات تا عمق شش متري جهت تهيه نقشه تأسيسات زيرزميني الزامي است.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط