شنبه ۱۴۰۰/۰۸/۲۲

مالکین اراضی و ساختمان‌ها باید عوارض سالانه نوسازی را پرداخت کنند

اصغر بهنام زاده مدیر منطقه یک شهرداری قزوین گفت :مالکین اراضی و ساختمان‌ها باید عوارض سالانه نوسازی را پرداخت کنند.

به گزارش  روابط عمومی منطقه یک شهرداری قزوین؛ بهنام زاده با اشاره به اهمیت پرداخت عوارض نوسازی گفت: قانون نوسازی یک قانون جامع است که هم در بخش درآمدی و هم در بخش هزینه‌ای پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده است.

به گفته بهنام زاده در بخش درآمدی مطابق ماده دو قانون نوسازی و عمران شهری؛ مالکین کلیه اراضی، ساختمان‌ها و مستحدثات واقع در شهر عوارض خاص سالانه‌ای رو باید پرداخت کنند که در صورت پرداخت به‌موقع عوارض سالیانه مشمول ده درصد خوش‌حسابی خواهند شد.

مدیر منطقه یک شهرداری قزوین با تأکید بر چگونگی هزینه کرد این عوارض تصریح کرد: مطابق ماده یک قانون مذکور این عوارض صرف تأمین نیازمندی‌های شهری و احداث، اصلاح و توسعه معابر، ایجاد پارک‌ها و مراقبت در رشد متناسب و موزون شهر‌ها و سایر وظایفی که به عهده شهرداری‌ها بوده، می‌گردد. 

  بهنام زاده از شهروندان منطقه یک تقاضا داریم در بحث عوارض نوسازی مشارکت و همکاری کنند و سعی کنند عوارض را به‌موقع پرداخت کنند، افزود: پرداخت این عوارض از طریق حضوری در واحد درآمد  منطقه یک و یا به‌صورت غیرحضوریبا مراجعه به  پرتال شهرداری قزوین ویااز طریق خود پردازهای انجام می‌پذیرد و چنانچه شهروندان اگر از کد نوسازی اطلاعی نداشته می‌توانند به منطقه یک  شهرداری قزوین  مراجعه کنند.

تصاویر مرتبط