دوشنبه ۱۳۹۳/۰۵/۰۶

فدايي فر، مديرمنطقه يک شهرداري قزوين:

واحد حقوقي يکي از بخش هاي مهم شهرداري است

واحد حقوقي با تسلط بر مجموعه قوانين و مقررات، ضمن ممانعت از کج شدن مسير فعاليتها به سمت بيراهه، از به خطر افتادن منافع مديريت شهري توسط ديگران نيز جلوگيري مي کند


مديرمنطقه يک شهرداري قزوين گفت: واحد حقوقي يکي از بخش هاي مهم شهرداريها است.

به گزارش روابط عمومي منطقه يک شهرداري قزوين؛ کيومرث فدايي فر افزود:واحد حقوقي با تسلط بر مجموعه قوانين و مقررات، ضمن ممانعت از کج شدن مسير فعاليتها به سمت بيراهه، از به خطر افتادن منافع مديريت شهري توسط ديگران نيز جلوگيري مي کند.

وي در تشريح مهمترين وظايف اداره حقوقي شهرداري ها اظهار کرد: طرح دعوا و دفاع از دعاوي مطروحه عليه شهرداري در مراجع قضايي و شبه قضايي اعم از دادگستري، ديوان عدالت اداري و شوراي حل اختلاف،ارايه مشاوره حقوقي در زمينه هاي مرتبط با وظايف شهرداري، اظهار نظر وارايه طريق حقوقي جهت انجام بهينه وظايف محوله واحد هاي مختلف و حل و فصل مشکلات، بررسي احکام، آرا، دستورهاي قضايي و اداري و اعلام آن به واحدهاي مربوطه و... از مهمترين وظايف واحد حقوقي مي باشد که توجه و حساسيت نسبت به آنها مي تواند در پيشبرد بهتر اهداف شهري موثر باشد.

مديرمنطقه يک شهرداري قزوين تصريح کرد:واحد حقوقي در رسيدگي به پرونده ها، از کليه توان و اختيارات قانوني استفاده کند و بدون مماشات و کوتاهي، هر دستي که به سوي منافع شهر و شهروندان دراز شده را کوتاه کند.

وي ادامه داد:اميدوارم واحد حقوقي در عمل به وظايف ذاتي وماموريت هاي محوله، نص صريح قانون و عدالت گرايي را سرلوحه وظايف قرار دهد.

فدايي فر يادآور شد:هر جا که سايه قانون بر سر همه گسترانده باشد، نگراني براي تامين آسايش و امنيت وجود ندارد و بايد بدانيم قبل از آنکه ديگران را به عملکرد قانوني و احترام به مقررات دعوت نمائيم، بايد خودمان را در برابر بي مقرراتي ها و خداي ناکرده تخلفات بيمه کنيم؛ در اين صورت حتما فضاي اداري سالم و مسير براي تخلف و تخطي مسدود مي شود.

 

تصاویر مرتبط