پنجشنبه ۱۳۹۸/۱۱/۰۳

بهنام زاده؛

روش دریافت عوارض نوسازی و بهای خدمات در شهرداری قزوین باید تغییر کند.

اصغر بهنام زاده ، مدیر منطقه یک شهرداری قزوین گفت: روش و مسیر دریافت عوارض نوسازی و بهای خدمات باید به‌منظور توسعه شهری تغییر کند.

به گزارش روابط عمومی منطقه یک شهرداری قزوین؛بهنام زاده عنوان کرد: روش و مسیر دریافت عوارض نوسازی و بهای خدمات به‌منظور توسعه شهری باید تغییر کند.

وی با بیان اینکه نمی‌توان عوارض سال‌های گذشته را همراه با محاسبه جریمه آن دریافت کرد، افزود: اگر عوارض مرتبط با شهرداری در زمان مقرر پرداخت نشود، در پیشبرد اهداف مدیریت شهری مؤثر نخواهد بود و تبعات اقتصادی و اجتماعی آن به شهر برمی‌گردد.

این مقام مسئول گفت: باید تمام تمرکزمان را برای طراحی سیستم مناسب دریافت عوارض درنظر بگیریم تا بتوانیم به موقع از ظرفیت آن برای آبادانی و توسعه شهر بهره‌مند شویم.

مدیر منطقه یک شهرداری قزوین افزود: با توجه به اینکه اقشار مختلفی همانند اصناف در سطح جامعه تعریف شده است؛ می‌توان با طراحی سیستم مناسب، به مانند تفاهم نامه بین شهرداری و اصناف و اقشار در راستای دریافت عوارض کسب‌وپیشه، وارد تعامل همراه با تخفیفات ویژه و تعاون شویم.

بهنام زاده در پایان اضافه کرد:"در آمدهای پایدار شهرداری شامل عوارض نوسازی ، کسب و پیشه و پسماند می باشد که سالیانه به حساب شهرداری باید واریز شود،در غیراینصورت مودیان به کمیسیون ماده77معرفی می شوند.

وی در ادامه گفت : تصمیم کمیسیون ماده 77 قطعی است و مودیان باید طبق تصمیم این کمیسیون اقدام به پرداخت عوارض نمایند.

مدیر منطقه یک در پایان اضافه کرد : در صورت عدم پرداخت عوارض پرونده به اداره ثبت ارجاع و بعد از صدور اجرائیه نسبت به توقیف اموال مودی اقدام خواهد شد."

تصاویر مرتبط