یکشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۱۵

سید رضی مدیر منطقه یک شهرداری قزوین

بیش از 13 هزار مالک خودرو عوارض خودرو خود را در چهار ماهه اول سالجاری پرداخت کردند

مدیر منطقه یک شهرداری قزوین گفت:بیش از 13 هزار مالک خودرو در چهار ماهه اول سالجاری عوارض خودروی خودرا پرداخت کردند.

به گزارش روابط عمومی منطقه یک شهرداری قزوین؛سید مهدی حاجی سید رضی با اعلام این خبر افزود:پرداخت عوارض خودرو یکی از مهمترین بخش‌های نگهداری از خودرو و یا خرید و فروش آن است و بدون پرداخت عوارض امکان معامله آن میسر نمی‌شود.

 

وی اظهار کرد:با رشد و توسعه شهرنشینی، افزایش مساحت شهرها و در پی آن افزایش روزافزون جمعیت مهاجر از روستا به شهر، تردد و جابه‌جایی‌های مختلف توسط وسایل نقلیه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان امور شهری و شهرداری محسوب می‌شود.

 

سید رضی اضافه کرد:هزینه تامین معابر مناسب برای خودروها و عابران پیاده، جلوگیری از بروز ترافیک، آلودگی هوا و آلودگی صوتی، جلوگیری از سد معابر و برخورد با رانندگان متخلف و ساماندهی صدها هزار راننده‌ای که با خودروی شخصی یا سازمانی خود اقدام به جابه‌جایی مسافر می‌کنند می‌تواند یکی از چالش‌برانگیزترین موارد جهت تامین بودجه سالانه این نهادهای شهری بوده و باید ردیف بودجه خاصی به آن اختصاص داد.

 

مدیر منطقه یک در ادامه افزود: دریافت بخشی از عوارض و هزینه‌های نوسازی تاسیسات و راه‌های شهری از کسانی که مستقیما یا به طور غیر مستقیم از این امکانات استفاده می‌کنند یکی از راه‌کارهای تامین بودجه هزینه‌شده برای نگهداری از آنها است و به همین منظور، شهرداری‌ها، وزارت راه، پلیس و کلیه نهادهایی که در ساماندهی تردد انواع خودروهای سبک و سنگین، موتورسیکلت و سایر وسایل نقلیه دخیل هستند سالانه مبالغ مشخصی را برای رانندگان انواع این خودروها تصویب می‌کنند. پرداخت عوارض خودرو یکی از مهمترین بخش‌های نگهداری از خودرو و یا خرید و فروش آن است و بدون پرداخت عوارض امکان معامله آن میسر نمی‌شود.

 

  این مقام مسئول اضافه کرد: در چهارماهه اول سالجاری  بیش از 6میلیاردریال عوارض خودرو از مالکین خودروها در منطقه یک شهرداری قزوین دریافت شده است.

 

 

انتهای پیام/

تصاویر مرتبط