1/5/2023

سید رضی:

260 متر مربع از زمین‌های رها شده و بناهای متروکه منطقه یک در سه ماهه سوم سالجاری،دیوار کشی و رفع خطر شدند

سید رضی سرپرست منطقه 1 شهرداری قزوین از دیوار کشی 260 متر مربع از زمین‌های خالی و رها شده در بافت شهری در سه ماهه سوم سالجاری خبرداد.

به گزارش روابط عمومی منطقه یک شهرداری قزوین؛مهدی حاجی سید رضی با اعلام این خبر افزود: انجام عملیات این دیوار کشی در راستای اعمال ماده 110 قانون شهرداریها در منطقه یک انجام شد،  بر اساس این ماده، شهرداری موظف است اطراف زمین های بایری که در محدوده شهر قرار گرفته و باعث آلودگی و نازیبایی شهر شده اند، پس از صدور اخطار و ابلاغ قانونی به مالک دیوارکشی کند.

 

این مسئول اظهار کرد: این کار به منظور رفع خطر از بناهای درحال تخریب در معابر،ممانعت از ورود افراد معتادو معلوم الحال به بناهای متروکه ، جلوگیری از دپوی خاک و نخاله در زمین های فوق که یکی از عوامل ایجاد آلودگی بصری و زیست محیطی و نابسامانی در محدوده شهر هستند، انجام می‌شود.

 

وی تصریح کرد:ماده 110 قانون شهرداری ها در راستای حفظ و صیانت از منظره و نمای شهری و جلوگیری از زشت و مخدوش شدن چهره شهر با ساختمان های مخروبه و متروکه ای اجرایی می‌شود.

 

سرپرست منطقه یک شهرداری قزوین  خاطرنشان کرد: از جمله اهداف مهم اجرای این طرح، زیباسازی و یکسان سازی سیمای بصری شهر است.

 

سید رضی بیان کرد: بر اساس اين ماده قانونی، اطراف اراضي و املاك رها شده كه مالكان آنان با شهرداري همكاري نمي‌كنند ديواركشي و پوشیده می‌شود.

 

وی در توضیح روند ارائه اخطار به مالکین مشمول این طرح عنوان کرد: در صورت عدم مراجعه مالک پس از صدور اخطار و ابلاغ قانوني، اقدامات لازم براي ديواركشي ملك انجام مي شود.

 

وی یادآور شد: این منطقه تاکنون توانسته با شناسائی زمین‌های بایر و ساختمان‌های متروکه که در مجاورت ساختمان‌های مسکونی قرار دارند، نسبت به اعمال ماده 110 قانون شهرداریها و دیوار کشی و محصور کردن آنها اقدام کند.

 

سید رضی خاطرنشان کرد:  این طرح ابتدا در معابر اصلی و پس از اتمام، در معابر فرعي و  محلات اجرایی خواهد شد.

 

لازم به ذکر است برای چشم نوازی و زیبایی منظر شهری در سال گذشته هزار و 100 متر مربع دیوارکشی انجام است.

 

پایان پیام.

related images