چهارشنبه ۱۳۹۴/۰۲/۰۲

از سوي يکي از همکاران شاغل منطقه يک شهرداري قزوين صورت گرفت؛

تحويل 286 ميليون تومان پول پيدا شده به صاحبش

مرتضي کريمي يکي از همکاران شاغل در منطقه يک شهرداري قزوين در يک اقدام خداپسندانه مبلغ 286 ميليون تومان پولي را که پيدا کرده بود به صاحبش برگرداند.

مرتضي کريمي يکي از همکاران شاغل در منطقه يک شهرداري قزوين در يک اقدام خداپسندانه مبلغ 286 ميليون تومان پولي را که پيدا کرده بود به صاحبش برگرداند.

 
به گزارش روابط عمومي منطقه يک شهرداري قزوين؛ اين جوان امانتدار وقتي که شب هنگام در حال عبور از خيابان شهيد بابايي قزوين بود متوجه يک نايلون مشکي رنگ پاره اي مي شود که مقداري پول در کنارآن بود، پول ها را برداشته و بلافاصله اين موضوع را با يکي از بستگان خود که از پرسنل نيروي انتظامي بود درميان ميگذارد و با حضور در پليس آگاهي استان و شمارش وجوه نقد و چک ها که مبلغ 286 ميليون تومان بود، شماره تلفن صاحب پول را از روي دفترچه قسط که در داخل نايلون قرار داشت پيدا کرده و پس از هماهنگي هاي لازم با مالباخته پول ها به او تحويل داده شد.
 
مرتضي کريمي در پاسخ به اين سوال مبني براين که با وجود وسوسه انگيز بودن اين همه پول، چرا پول ها را  تحويل صاحبش داد، گفت: از لحظه اي که پول ها را پيدا کردم، حتي يک لحظه نيز به فکر برداشتن آنها نبودم و مي خواستم هر چه سريع تر اين پول ها را تحويل صاحبش بدهم.
 
اين جوان امانتدار در خصوص پيدا شدن پول ها تصريح کرد: شامگاه سي ويک فروردين ماه امسال براي انجام کاري به خيابان شهيد بابايي قزوين رفته بودم که در حال عبور از عرض خيابان متوجه نايلون مشکي رنگي شدم که به دليل عبور خودروها از روي آن محتوياتش که مقاديري وجه نقد وچک بود از نايلون خارج شده بود.
 
وي ادامه داد: بلافاصله سوار خودرو شدم و با يکي از بستگان که در پليس آگاهي مي باشد موضوع را در جريان گذاشتم که قرار شد پول ها را صبح به آگاهي تحويل بدهم.
 
کريمي اضافه کرد: صبح روز بعد با حضور در آگاهي استان و شمارش وجوه نقد، شماره ي پدر مالباخته را ازطريق دفترچه قسط که داخل نايلون بود پيدا کرديم واين در حالي بود که اين فرد از گم شدن اين پول ها اطلاعي نداشت.
 
وي افزود: پس از اطلاع به اين فرد مبني بر پيدا شدن وجوه نقد يک فيش واريزي نيز در داخل نايلون قرار داشت که از طريق آن شماره مالباخته نيز پيدا شد.
 
کريمي بيان کرد: صاحب پول هنگام تحويل بسيار خوشحال شد و باورش نمي‌شد اموالش را دوباره به‌دست آورده و از خوشحالي مرا در آغوش گرفت و گفت که هر چه مي خواهم از پول ها بردارم که بنده هم در جوابش گفتم، اين کار را براي رضاي خدا کرده ام و نيازي به مژدگاني نيست.
 
وي خاطرنشان کرد: مالباخته بعد از اطمينان از کامل بودن پول ها وچک ها گفته در کار خريد و فروش تلفن همراه فعاليت مي‌کند که هنگام پياده شدن از خودرو، نايلون حاوي پول ها بر زمين افتاده و وي متوجه نشده است.
 
کريمي هدف خود از اين کار را برطرف کردن نگراني از اين شهروند و رعايت امانتداري و وظيفه شناسي و کسب رضاي خداوند عنوان کرد.
 

گفتني است؛ کيومرث فدايي فر مدير منطقه يک شهرداري قزوين اقدام ايشان را ستود و از وجود کارکناني اين چنين صادق و امانتدار در اين منطقه ابراز خرسندي کرد.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط