سه‌شنبه ۱۳۹۳/۱۰/۳۰

مادر شهيد محمدتقي جمالي:

شهدا در تعاريف ما نمي‎گنجند

جمعي از مديران شهري و معاون سپاه استان قزوين با والدين شهيد محمدتقي جمالي ديدار و گفتگو کردند.

 

مادر شهيد محمدتقي جمالي گفت: شهدا ويژگي‌هاي خاصي داشتند که در تعاريف ما نمي‌گنجند.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ مادر شهيد محمدتقي جمالي که پا درد امانش را گرفته بود و به سختي مي توانست را برود و بنشيند، افزود: از فرزندم مي‌خواستم درسش را ادامه دهد ولي مي‌گفت همه خوبان رفتند چرا من بايد بمانم و درس بخوانم.
پدر شهيد نيز گفت: غواص بود و زماني هم که ترکش به پايش خورده بود سعي مي‌کرد که دوستانش را از آب نجات دهد ولي بر اثر اصابت گلوله شهيد شد.
شايان ذکر است، در اين ديدار طاهرخاني معاون سپاه استان، فرج اله فصيحي رامندي از فرماندهاي دفاع مقدس و عضو شوراي شهر، فرامرز صادقي مدير منطقه 2 شهرداري قزوين و اصغر الهياري مشاور امور ايثارگران شهرداري قزوين نيز حضور داشتند.
محمدتقي جمالي، سوم مهر 1345، در روستاي انگورازوج از توابع شهر قزوين به دنيا آمد. پدرش قبادعلي، کارگر بود و مادرش حوري نام داشت. تا پايان دوره راهنمايي درس خواند. به عنوان پاسدار در جبهه حضور يافت. چهارم دي 1365، در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به صورت، دست و پا، شهيد شد. پيکر او را در گلزار شهداي شهر زادگاهش به خاک سپردند.
وصيت نامه شهيد
بسم الله الرحمن الرحيم. «يا ايها الذين امنوا استعينوا بالصبر و الصلوه ان الله مع الصابرين/ و لا تقولوا لمن يقتل في سبيل الله اموات بل احياء و لکن لا تشعرون» (سوره بقره/154ـ153) اي اهل ايمان! در پيشرفت کار خود صبر و مقاومت پيشه کنيد و به ذکر خدا و نماز توسل جوييد، که خدا ياور صابران است و آن کسي را که در راه خدا کشته شد، مرده مپنداريد؛ بلکه او زنده‌ي ابدي است و ليکن همه‌ي شما اين حقيقت را در نخواهيد يافت. با درود فراوان بر منجي عالم بشريت، مهدي صاحب الزمان (عج) و با درود فراوان بر رهبر کبير انقلاب اسلامي ايران، نايب مهدي موعود (عج) و با‌ درود و سلام به خانواده‌هاي معظم شهدا و با درود و سلام به رزمندگان پر توان اسلام و با سلام به ارواح پاک شهداي گلگون کفن. پدر و مادر عزيزم! از اين‌که فرزند حقير شما به فيض شهادت نايل آمده است، ناراحت نباشيد و به اين سعادت افتخار و از خداي خود، براي اين بنده‌ي حقير ـ چون من خيلي گنه‌کارم و در درگاه خداوند روسياه هستم ـ طلب مغفرت کنيد. اي پدر و مادرم! از گناه کردن، به خصوص از غيبت، تهمت، دروغ و ... بپرهيزيد؛ که انجام اين گناهان در اکثريت مردم وجود دارد؛ لذا ديگران را نيز از اين بابت با اطلاع سازيد. اي مادرم و خواهرانم! حجاب خود را حفظ کنيد؛ زيرا حجاب شما کوبنده‌تر از خون من است. اي پدر، مادر، خواهران و برادرم! خدا را هميشه به ياد داشته باشيد و هيچ وقت از خدا غافل نشويد؛ همان طور که پيامبر (ص) فرموده است: «الهي! لا تکلني الي نفسي طرفه عين ابداً» يعني: خدايا! مرا حتي به قدر يک چشم بر هم زدن، به حال خودم وا مگذار. پيام اين بنده‌ي حقير به شما برادران و خواهران هميشه در صحنه اين است که: امام را تنها نگذاريد و جبهه‌ها را پر کنيد. اي کساني که به علت‌هايي از اين انقلاب کناره‌گيري مي‌کنيد! عذاب شما بيشتر از کساني است که هيچ موقع در صحنه نبوده‌اند؛ زيرا خدا کساني را که پشت به جبهه و راه خدا مي کنند، آن‌ها را به ذلت و خواري مي‌افکند؛ براي رضاي خدا کار کنيد. اي مادرم! من در اين مدتي که بودم، تو را خيلي اذيت کردم. از روي تو شرمنده‌ام. از تو مي‌خواهم که فرزند گنه‌کار و حقير خود را ببخشي و در دعاها و نمازهايت مرا دعا کني، تا خدا ببخشد. از تمامي شما ـ که مرا مي‌شناسيد ـ مي‌خواهم که اگر به گردن من حقي داريد، ببخشيد و من نيز از تمام کساني که حقي به گردن آن‌ها دارم، در مي‌گذرم و حلال مي‌کنم؛ خداوند نيز شما را ببخشد و مورد رحمت خود قرار دهد. در حالي اين را مي‌نويسم که چيزي به رفتنم نمانده است و ديگر چيزي به خاطرم نمي‌آيد. «خدايا،  خدايا! تا انقلاب مهدي (عج)، خميني را نگه‌دارامام را دعا کنيد. رزمندگان را فراموش نکنيد. از ياد خدا غافل نباشيد. از کليه‌ي برادران و خواهران التماس دعا دارم. اگر توفيق پيدا کرديم که به زيارت امام حسين [(ع) برويم، شکر خدا؛ ولي اگر توفيق نيافتيم، عوض ما نيز زيارت کنيد. چيزي به کربلا رفتن نمانده است؛ خود را آماده‌ي رفتن کنيد.
خداحافظ.
محمدتقي جمالي
 
 
 

 

تصاویر مرتبط