سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۲

جایگزینی دریچه‌های سیمانی با دریچه های فلزی در معابرمنطقه یک

مدیر منطقه یک شهرداری قزوین از جایگزینی دریچه های سیمانی کامبوزیت با دریچه های فلزی در کمر بندی جمهوری اسلامی ، سرپل راه آهن خبر داد.

به گزارش روابط عمومی منطقه یک شهرداری قزوین ، سید مهدی حاجی سید رضی گفت: دریچه‌های معابر در گذشته از فلز طراحی شده بود که معضلاتی از جمله سرقت از سوی افراد سودجو را به وجود آورده است؛ این امر موجب ایجاد خطرات جانی و مالی برای شهروندان می‌شد، از سوی دیگر ایجاد آلودگی صوتی در هنگام تردد خودرو‌ها به روی آن‌ها صورت می‌گرفت.

وی افزود: در طرح تعویض دریچه‌های  انهار و کانالهای معابر دریچه‌هایی از جنس کامپوزیت که همانند آهن از مقاومت برخوردار است و  ارزش مالی برای افراد سودجو ندارد، استفاده شده است.

مدیر منطقه یک افزود: طرح جایگزینی دریچه های سیمانی به جای دریچه های فلزی در 48 نقطه منطقه یک اجرا شده و در نقاط دیگر تا پایان سال اجرا خواهد شد.

سید رضی از شهروندان خواست درصورت مشاهده سرقت دریچه انهار و کانالهای معابر با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند تا عوامل واحد اجرایی سامانه 137 منطقه اقدام به ایمن سازی محیط کنند.

لازم به ذکر است عوامل اجرایی سامانه 137 منطقه یک شهرداری قزوین بعد از جابجایی دریچه های سیمانی با فلزی اقدام به مرمت آسفالت محل نصب دریچه جدید می نمایند.

تصاویر مرتبط