دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۴

تخریب بنا و دیوار مخروبه خطر ساز در منطقه یک شهرداری قزوین

مدیر منطقه یک شهرداری قزوین گفت: با استناد به مقررات و تبصره ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها تخریب بنا و دیوار مخروبه خطر ساز در جهت ایمن‌سازی و زیبایی سیما و منظر شهری در خیابان تهرانقدیم کوچه پیرحصار انجام شد.

به گزارش روابط عمومی منطقه یک شهرداری قزوین ، سید مهدی حاجی سید رضی اظهار کرد: تخریب بنا و دیوار مخروبه غیر ایمن سطح منطقه از ابتدای سالجاری  شروع شده و این طرح ادامه‌دارد. با استناد به مقررات و تبصره ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها تخریب بنا و دیوار خطر ساز خیابان تهرانقدیم کوچه پیرحصار در جهت ایمن‌سازی و زیبایی شهری انجام شد.

وی اجرای این طرح را با اطلاع قبلی مالکان دانست و گفت: باتوجه به عدم اقدام مالکین و ذینفعان در مدت تعیین شده این منطقه برای جلوگیری از هر گونه خطرات احتمالی برای عابرین و شهروندان و حفظ سیما ومنظر شهری در راستای اجرای وظیفه قانونی برابر بند 14 ماده 55 قانون شهرداریها نسبت به تخریب و رفع خطر و همسطح سازی اقدام کرد.

مدیر منطقه یک شهرداری قزوین با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 38بنای فرسوده و دیوار خطر ساز ، تخریب ۱۰۰ درصدی شده‌اند، خاطرنشان کرد: مابقی بناها که تعداد آن‌ها نیز قابل توجه است در همین مسیر قرار می‌گیرند.

سید رضی وجود تعداد زیاد بنای فرسوده در سطح منطقه یک را زیبنده یک شهر توریستی ندانست و افزود: قطعاً یکی از مواردی که تا حصول نتیجه این منطقه  در دستور کاری خود دارد، حذف بافت‌های فرسوده است.

تصاویر مرتبط